Idrottsklubben Ymer

Jubileumsbok 100 år

När IK Ymer fyllde 100 år (14 september 2017) gjorde vi en jubileumsbok som omfattar IK Ymers 100-åriga historia. Ni kan köpa denna bok på Ymergården, 248924 eller skriv ett mail till info@ikymer.se, för 100 kronor.

Under åren har klubben gett ut flera jubileumsskrifter;

15 år 1932
Yngve Svensson var initiativtagare till den första minnesskriften som innehåller redovisning av sektionernas och klubbens startår, artiklar av bl.a. Fridolf Rudin och Torsten Tegner samt bilder.

60 år 1977
Elmer Ericson var ordförande för huvudstyrelsen och intiativtagare till denna bok som framställde Ymers historia i bilder. Här finns fotografier ur privata fotosamlingar och tidningsarkiv som inte publicerats tidigare och som varit till stor hjälp vid senare forskning. Redaktör Elmer Ericson.

90 år 2007
Inför jubiléet den 14/9 2007 skrevs en historisk tillbakablick på ett antal händelser ur Ymers 90-åriga historia. Författare var Roger Andersson.

Våra huvudsponsorer
Våra sponsorer