Idrottsklubben Ymer

IK Ymer - Klubben för alla

Vår vision

Klubben präglas av glädje, engagemang och gemenskap. Alla är jämlika och behandlas med respekt.

Genom framåtanda och lyhördhet för alla medlemmars intressen, skapar vi en meningsfull och hälsosam tillvaro i en social och trygg miljö.

Vi har engagerade och kunniga ledare som stöttar individer och lag i deras utveckling - oavsett ålder och nivå.

Vi lär av varandra, genom att klubbens engagerade medlemmar, ledare och tränare delar med sig av och sprider erfarenhet och kunskap mellan sektionerna.

Ymergården är mötesplatsen där hela klubben kan samlas, umgås och utvecklas tillsammans med våra samarbetspartner och gäster.

I vår förening är alla lika viktiga! Vi jobbar med samma tydliga mål och vision; föreningsstyrelsen, sektionsstyrelserna, medlemmarna och personalen. Det skapar en gemensam värdegrund med stabilitet i klubben och för våra samarbetspartner.

Våra huvudsponsorer
Våra sponsorer