Bli medlem i IK Ymer

Hur gör jag om jag vill bli medlem i IK Ymer?

Idrottsklubben Ymer är en förening med nio olika sektioner; boule, boxning, friidrott, frisbee, gymnastik, motion, orientering, skidor och volleyboll. Du kan vara medlem i upp till tre sektioner på samma medlemsavgift. Medlemsskapet gäller årsvis och det är kopplat till ditt personnummer så det är personligt och kan alltså inte övertas av någon annan. Vi följer GDPR, läs gärna vår Integritetspolicy.

Du som medlem följer IK Ymers stadgar. De hittar du under fliken Dokument

1. Om det är en grupp du vill vara med i så behöver du få bekräftat att det finns plats för dig. På varje sektions hemsida står en mailadress dit du mailar och frågar så att du säkert har en plats. Vill du bara vara medlem så behövs såklart inte detta.

2. Skriv ett mail till marita.a@ikymer.se  med:

Namn

Mailadress

Personnummer 12 siffror

Skriv också vilken sektion du först och främst vill vara med i och om det är fler sektioner du vill vara medlem i så skriver du det också. Om det är en speciell grupp du är med i så behöver du också skriva det, tex om du vill vara med i boxningssektionen så skriv också diplomboxning, matchboxning eller motionsgruppen.

3. När vi har fått ditt mail så skickar vi en avisering med medlemsavgift, ev en träningsavgift, årsspelskort eller en licens. Träningsavgift, årsspelskort och licenser finns inte i alla sektioner utan det är för olika grupper.

Medlemsavgiften är:

200 kr för er som är 20 år och yngre

400 kr för er som är 21-64 år

300 kr för er som är 65 år och äldre

200 kr stödjande medlem som ej är med i vår verksamhet

Det tillkommer en administrationsavgift på mellan 9 kr - 59 kr beroende på aviseringsbeloppet.

Att vara medlem i Idrottsklubben Ymer innebär mer än att endast delta i en organiserad verksamhet som t.ex. att spela volleyboll, friidrotta, orientera eller vara med i en motionsgrupp. Alla medlemmar har grundförmåner;

Ymergården som klubbstuga.

Kansli IK Ymer har kansli på Ymergården och i Ryahallen där vi ger service till dig som medlem i möjligaste mån.

Erbjudande Tillsammans med våra sponsorer arbetar vi för att erbjuda rabatter för alla Ymermedlemmar.

Sektionsval I IK Ymer betalar du bara medlemsavgift en gång men kan vara med i flera sektioner.

Försäkring

Fullbetald medlem: Sektionerna har olika försäkringar beroende på vilket idrottsförbund sektionen tillhör. Tag kontakt med din sektion om du vill veta mer. För vissa sektioner krävs licens för att vara försäkrad.

Stödjande medlem: För dig som vill stödja Ymers verksamhet men inte är engagerad för övrigt som ledare, tränande eller tävlande har vi ett alternativ med en lägre avgift. Grundförmånerna gäller givetvis även den stödjande medlemmen, dock försäkring endast som funktionär. Som stödjande medlem kan du välja vilken sektion du vill vara med i då en del av din medlemsavgift går tillbaka till vald sektion.

Som medlem i IK Ymer har du fina erbjudanden hos våra samarbetspartner:

Hos Fotriktigt får Ymeriter 20 % rabatt (ej ortopediska skor och inlägg) vid två tillfällen under kalenderåret. Fotriktigt har en lista med alla Ymers medlemmar i kassan. Du säger till på Fotriktigt att du är medlem i IK Ymer, de kollar upp dig på listan och du får 20 % rabatt.

Hos XL BYGG NORRBY TRÄ får Ymeriter rabatt mot uppvisande av medlemskort i kassan!

Hos Färgbolaget på Landalagatan 6 i Borås får Ymeriter 10-25% rabatt mot uppvisande av medlemskort!

Ditt medlemskort får du digitalt om du laddar ner SportAdmin-appen i din telefon. Det går också bra att hämta ett medlemskort på Ymergården.