Idrottsklubben Ymer
Boxning

Börja boxas - Nybörjarkurser

Nyfiken att testa boxning? Välkommen ner till hallen för den bästa fysikträningen du kan tänka dig.

Vad behövs för att börja träna boxning?

Förutom vilja behöver du endast ha med dig träningskläder, all övrig utrustning finns i hallen. Vill du köpa egna handskar, handlindor, skor etc så prata med någon av tränarna så kan de hjälpa dig.

Nybörjarkurs

• Nybörjarkursen är till för dig som inte tidigare varit i kontakt med boxning men är nyfiken på att testa. Det är en introduktion till boxningen och är till för alla, unga som gamla. Här lär vi oss grunderna i boxning – position, balans, slagteknik, fotarbete m.m.

Kurstillfällen hösten 2024 - anmälan öppnar 1a augusti

Onsdagar 17.00-ca18.15

• 4e September
  • 2a Oktober
  • 6e November
  • 4e December

Sommaruppehåll för nybörjarkursen april till och med augusti.

Åldersgräns nio år fyllda.

ANMÄLAN TILL NYBÖRJARKURS

Max gräns 30 nybörjare per grupp.

ANMÄLAN ÄR BINDANDE

Föranmälan sker genom att du mailar dina uppgifter till Ik.ymer.boxning.ny.kurs@gmail.com

• Förnamn
  • Efternamn
  • Personnummer ÅÅÅÅMMDD-XXXX
  • Hemadress  inklusive postnummer och ort.
  • Telefonnummer
  • Mailadress
  • Månad du önskar komma

Kursen kostar 200 kronor + administrations avgift 19kr.  Fakturan ska vara betald innan kurs start.

Vad händer efter nybörjarkursen?

Diplom-gruppen: Ungdomar från nio år upp till 15 år. Lär dig grunderna på ett bra sätt med kompetenta tränare.

Ni tränar tisdagar och torsdagar mellan 17:00-18:15.

Sport-gruppen: Motionären som vill förbättra sin kondition och styrka, samt för dig som behöver bygga upp fysiken inför Tävlings-gruppen. Sparring erbjuds för de som är intresserade (dock ej ett måste). Blandad grupp, från 15år.

Ni tränar måndag 18:30-20:00, Onsdagar 18:15-19:45 samt Fredagar 17:00-18:30

Tävlings-gruppen: För dig som fokuserar på matchboxning – fysik, teknik och sparring. Du måste ha godkänt av matchtränaren innan du börjar träna med i den här gruppen.

Har du redan gått kursen tidigare eller tränat med annan klubb?

Då behöver du inte gå kursen. Kursen är till för dem som inte tidigare varit i kontakt med boxning.

Vill du testa att träna ett pass innan du bestämmer dig för att börja hos oss kan du komma och göra en provträning, denna kostar 50kr per pass.

Vill du bli medlem så skickar du dina uppgifter till info@ikymer.se tillsammans med vilken grupp du kommer att tillhöra enligt instruktionerna på fliken "Träningstider och priser".

OBS! Ni som tränat box pass på gym ska gå kursen då detta inte är samma sak som boxning.

Våra huvudsponsorer
Våra sponsorer