Volleyboll

Sponsorskap

Samarbetet med företagarna i Borås är livsviktigt för oss i IK Ymer Volleyboll. Ekonomiskt stöd till idrottsrörelsen, både till representationslag, breddidrott och ungdomsverksamhet är viktigt var för sig.

Är du företagare och vill stötta vår verksamhet och i förlängningen våra spelare på ett eller annat sätt vill vi jättegärna prata med dig. Man kan sponsra genom produkter, tjänster eller med pengar. Tveka inte att maila till oss på ymervolley@outlook.com

Våra sponsorspaket heter fr.o.m. säsongen 2022/23 Diamant och Guld:

Diamantpaketet:

Sponsring motsvarande 12 000 kr per säsong. Avtal skrivs över 3 år som grundregel, men praktiska skäl kan föreligga som gör att vi gör kortare avtal efter överenskommelse.

Diamantsponsors förmåner under samtliga 3 år:

• Logotyp på matchkläder: Rätt till tryck på klubbens samtliga matchställ. Vilka dräkter som trycks är upp till sponsorn att önska, enda kravet från IK Ymer är att det sker lika på dam- och herrsidan. Sponsor står för transfer och påvärmingskostnad om inte annat avtalats.*
  • Logotyp på Pop-out banderoll 140×70 cm som exponeras samband med Knallecupen och alla seriematcher och övriga arrangemang på hemmaplan. Pop-out banderollen är en engångskostnad som betalas av sponsor om inte annat avtalas.* Vid behov av ny identisk banderoll bekostas denna av IK Ymer Volleyboll.
  • Logotyp trycks i cupbladet för Knallecupen (första sidan)
  • Logotyp på IK Ymer Volleybolls mediekanaler – så som på vår Instagram ikymervolleyboll, vår Facebooksida IK Ymer Volleyboll samt året runt på vår officiella hemsida.
  • Logotypen kommer också att synas tv-apparater i Boråshallen under Knallecupen samt på lagfoton och matchaffischer.
  • Möjlighet att anmäla 3 lag gratis på företags-beachvolleybollturnering.
  • 50 % rabatt vid ett tränings-/företagspaket för beach volleyboll. Läs om beachvolley-/företagsturnering här
  • Omnämnande och länk i sociala medier i samband med events och matcher.
  • Förtur till att sponsra pris till bästa spelare på hemmamatcher.

*Totala kostnaden för trycket på tröjorna och pop-out skylten är 2000 kr.

Guldpaketet:

Sponsring motsvarande minst 7000 kr per säsong. Sponsringen sker årsvis löpande tills sponsor eller IK Ymer säger upp avtalet.

Guldsponsors förmåner under pågående sponsring:

• Logotyp på Pop-out banderoll 140×70 cm som exponeras samband med Knallecupen och alla seriematcher och övriga arrangemang på hemmaplan. Pop-out banderollen är en engångskostnad som betalas av sponsor (2022: 1250kr inkl frakt) om inte annat avtalas. Vid behov av ny identisk banderoll bekostas denna av IK Ymer Volleyboll.
  • Logotyp trycks i cupbladet för Knallecupen (A-placering insida)
  • Logotyp på IK Ymer Volleybolls mediekanaler – så som på vår Instagram (ikymervolleyboll), vår Facebooksida (IK Ymer Volleyboll) samt året runt på vår officiella hemsida.
  • Logotypen kommer också synas tv-apparater i Boråshallen under Knallecupen samt på lagfoton och matchaffischer.
  • Möjlighet att anmäla 3 lag gratis på företags-beachvolleybollturnering där Ymer Volleys sponsorer får delta
  • 50% rabatt vid ett tränings-/företagspaket för beach volleyboll. Läs om beachvolley-/företagsturnering här

Bollsponsor

För att omnämnas som matchbollsponsor är avgiften 2000 kr, då två bollar används à 1000 kr.

Det går även att vara bollsponsor för 1000 kr. Då köper vi 1 träningsboll alt. 2 kidsvolleybollar.

Överenskommen sponsorsumma faktureras. Detta sker i regel vid årsskiftet från och med 2023.

Kostnader som tillkommer är reklamskatt (f.n. 8 %)

Procedur kring tryckning av kläder och pop-out banderoller sker enligt överenskommelse liksom fakturering av dessa kostnader.

Beachvolley-/företagsturnering

Som diamant- eller guldsponsorer får ni anmäla tre lag gratis till företagsturneringen Ymer Beachvolley Open.

Ni får också 50% rabatt på bokning av er egen företagsturnering som vi arrangerar tillsammans med er.

Läs om beachvolley-/företagsturnering här

Exempel sponsorexponering

Här är exempel på vår sponsor Ica Maxis exponering under hemmamatch i hallen och på matchdräkter.

Diamantsponsorer IK Ymer volleyboll
Guldsponsorer IK Ymer Volleyboll